fredag 25 mars 2011

Hemlisbyte

Här kommer frågor och svar på nästa Hemlisbyte :

1) Hur många barn har du och vilken sort : Jag lånar min gudson som fyller 3år i sommar och hans lillebror som är 1år och stora syster nyss fyllda 4år

2) Huvud , fot och klädstorlek på barnen : Flicka 116cl , 28 fot & 56cm huvud. Pojke 92cl ,23 fot & 52cm huvud. Pojke 86cl , 21 fot &48 huvud.

3) Vad har du själv för storlek på fötter och kläder : Jag har L och 41 i skor ( vacker blomma stora blad ;) )

4) Är du medel , nybörjare el avancerad på sömnad/stickning/virkning : Jag är rätt grön när det gäller virkning . Sömnad och stickning har jag pysslat med i många år , fast det finns ju alltid något nytt att lära sig

5) Någon annan hobby eller stort intresse ? : Oj , det är mycket så jag väljer att skriva vad jag vill lära mig härnäst : tygtryck !

6) Vilken typ av garn / tyg föredrar du ? : Jag föredrar rätt mycket , dock inte syntetgarn.

7) Är du allergisk mot något ?: Starka dofter.

8) Vad är dina favoritfärger ? Finns det någon färg du absolut ogillar ? : Nä , jag gillar de flesta färger , mitt motto är : en skönhet klär i allt :D ... självförtroende är det inte fel på .

9) Skulle du vilja ha 1 meter tyg eller en pocketbok i ditt paket ? : Jag vill ha 1 meter tyg.

10) Vad läser du för typ av böcker ? : Jag är en alläsare

11) Prenumererar du på någon sy/sticktidning ? : Nä , jag brukar köpa de nummer som jag vill ha

12) Nytt eller second hand ? : Är det rent och fräscht så köper jag gärna second hand.

13) Pojk - flick eller unisex ? : Både och .

14) Vilka matrial gillar och ogillar du ? : Jag gillar inte alltför mycket syntetgarn ( du vet sånt med glitter i ..) och jag uppskattar inte jätte mycket tyg som är för sladdrigt , inte att föväxla med tunna tyger , för det älskar jag :) Svårt att förklara så att det blir begripligt ...

15) Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva ? : En ny kniv till min rullkniv ... det blir inte bra när man skär över nålar *ops*

16) Är det något särskilt mönster du letar efter ? : Tunika mönster ( vuxen )

17) Bor du i hus eller lägenhet ? : Jag bor i en lägenhet

18) Är du en the eller kaffe drickare ? : Dricker alltid the och aldrig kaffe

Jag hoppas att mina svar är en hjälp på vägen , men vill att du ska veta att jag tycker om överraskningar och blir glad för mycket / Elisabeth


Inga kommentarer: