torsdag 22 oktober 2009


Gissade du på en magdanssjal så gissade du rätt ! Döttrarna här hemma har perioder när de går kurser och dansar och de är riktigt duktiga :-) och så roligt att se (och höra ) när de dansar . Sjalen är gjord av ett tunnt tyg och virkad kant med "pengar" fast virkade. Det som var svårast var att hitta ett tillräckligt tunt garn som kanten består av. Ett roligt jobb men tid tog det. Här är bild på 1 men jag gjorde 4 samanlagt :-) Den som är observant ser att jag virkade med små blå pärlor .

3 kommentarer:

Marie sa...

Tack så hemskt mycket för det fina paketet! Redan när jag hämtade ut det så blev jag glad. Vad fint du gjort på utsidan. Allt var helt. (Hur nu posten lyckats med det!?) Alla tre barnen blev jätteglada för sina saker. Elefanten ligger just nu och sover med Isak i spjälsängen. ;-)
Jag blev också glatt överraskad över att få en så otroligt fin väska. Har gått och funderat på att köpa en ny länge, men det har inte blivit av. Och nu behöver jag inte köpa någon. Perfekt! Kan inte nog berömma dig för alla välsydda fina saker som jag (vi) fick.

Tack så jättemycket!
Kram Marie (och busbarnen)

Libe sa...

Vad glad jag blir för att det kom fram ordentligt .. ibland vet man inte med posten ;-) och ännu gladare blir jag för att du tyckte om innehållet :-D /Kram

Beata sa...

Vilket annorluda och roligt projekt! Verkligen jättefin! Förstår att det tog tid.