måndag 28 juni 2010




Jag behöver två olika plånböcker till sommarresan, en för mina egna fickpengar och en för den gemensamma ekonomin .... (jag gillar att hålla isär pengarna , annars hamnar mina egna pengar i matkassan :( tyvärr blir det sällan tvärsom ;) ) så jag provade att sy en blixtlåsplånbok , jag började med den blå och gjorde för lite sömsmån på sidorna så det blev för tajt och det går inte att stänga blixtlåset helt och hållet .... så jag fick börja om och sen blev det bra :) Eftersom väskan jag har inte går att stänga helt och hållet så har jag sytt en hake i botten och ringar på plånböckerna så att man ska kunna haka fast dem. Försöker någon sno min plånbok så får den med sig hela väskbotten ! Den blå blir det andra småsaker i ..... finns alltid (för) mycket små saker som ligger överallt ...


1 kommentar:

kaoz sa...

Smarte, og så sommerfriske og fine lommebøker=D