lördag 28 februari 2009





































Idag så åkte jag tidigt in till stan för att köpa ett blixtlås som saknades för att kunna sy färdigt vårjackan som ska bli en del av paketet till "våran" 2-åring i morgon . Jag gick till Ohlsson på sveavägen och tog mig en titt , det är alltid roligt att se vad de har för tyger och ibland så kan man göra riktigt bra tygfynd där, jacktyget är ett sådant fynd. Men jag undrar vad blixtlås är gjorda utav , rent guld kanske ? Det kan man i alla fall tro när man ska betala :-( nästa gång ska jag planera lite bättre och köpa blixtlås ifrån "Stoff och stil" det blir mer ekonomiskt ! Jag passade på att köpa nya nummret utav "Ottobre women" när jag ändå var i närheten utav pressbyrån , men det var en besvikelse . Ingen lång härlig sommarklänning , eller någon safari jacka ... just det som jag vill sy ;-) Nåja , jag var tvungen att bläddra några gånger till på tåget hem och hittade några saker som jag kan sy istället ... men var hittar jag mönster till det andra ? Hem och sy färdigt jackan och nu är faktiskt allting klart ( förutom att slå in paketet... det som jag alltid tror går på 5 sekunder men som alltid visar sig ta längre tid ... ) Så NU tror jag att jag vågar lägga ut bilder på vad som finns i paket som vi har med oss till kalaset i morgon .... Jag hoppas verkligen att det passar . Allt är sytt i storlek 104 cl men som vi alla vet , samma storlek kan variera ....

Inga kommentarer: