torsdag 23 april 2009

Vårjacka


Nu har mitt paket kommit från Stof och Stil och där fanns det ett blixtlås till den här jackan :-) så nu är den äntligen klar! Tyget har jag köpt på Ohlsons och det är ett kraftigt beiget tyg med höstlöv på ... dumt att sy en vårjacka i just det tyget , men jag tycker mycket om det. Mönstret kommer från ett Ottobre nummer och det är storlek 104cl. Just nu ligger ett vitt frote tyg i maskinen och förvandlas till mörkgrönt , för att sy träningsbyxor utav. Jag försökte att sy ett par i ett par gardiner jag köpt på röda korset , men det blev inte riktigt bra ..... sånt händer ju , att det inte blir som man tänkt sig ... så det är bara att börja om . Det som blev halvfärdiga byxor tänker jag göra om till sparkbyxor istället , det kommer att bli mycket bättre .

1 kommentar:

Jonglören sa...

Vilken superfin jacka! Verligen urtjusigt tyg också.