måndag 4 maj 2009

Före


För några dagar sedan så färgade jag vitt frotetyg till mörkgrönt. Åtminstonde så hoppades jag att det skulle bli mörkgrönt men skogsgrönt är nog mer rätt benämning utav färgen som blev , det är ju så med färgning "det blir som det blir och det blir sällan som jag tänkte mig det" nåja hittade träningsbyxor i ett Ottobre nummer som jag gjorde om till ett mönster och sydde ihop - Hjälp , de blev alldeles för stora så jag fick göra om dem till en storlek mindre och så passade jag på att korta av benen :-) nu passar de mycket bättre. Jag har lyckats med konsten att få ner matartänderna på min maskin och jag vet inte hur jag ska få upp dem ! Så nu står den här och matar inte alls , typiskt just nu när jag inte har tid med sånt trams. Varför har jag inte sparat bruksanvisningen ? Det borde man göra även om maskinen börjar närma sig 10 år *SUCK* jag får ta mig till närmaste symaskinsbutik så de får visa mig var den där spaken som man får upp matningstaggarna sitter någonstans och det måste jag göra idag ...Idag skulle killen på fågelskådning med skolan så vi var upp 0400 för hinna med tåget , det kommer att bli en lååång dag idag ;-)

Inga kommentarer: