tisdag 12 maj 2009




Jag hade ju problem med min symaskin , matartänderna ville inte röra sig ur fläcken :-( Tänkte att jag måste få lite hjälp med det här , alla prata om en knapp som man skulle trycka på för att få upp tänderna och jag leta och leta och blev värre än vanligt galen när jag inte hitta någon knapp ! Så jag tog med mig maskinen till en butik i stan som andra bloggar bara skriver gott om , jag fick hjälp :-) med min galenskap ;-) min maskin är så enkel så den har ingen knapp , och problemet heter ludd ! Det fanns en massa ludd under matartänderna *pinit* men ! han hade sönder en plastdetalj på min maskin. Så nu sitter inte plastramen för matartänderna fast och deras reparatör kom inte in förens i måndags och jag har inte hunnit åka dit för att han ska LIMMA fast den lilla plastbiten..... Jag blev lite trött och det påminner mig om en kompis som åkte med sin bil till bilbesiktningen för den vanliga årliga kontrollen och åkte därifrån med en trasig bil för de körde sönder den där :-D Nåja , jag har hunnit sy två necessärer under helgen till dotter C och dotter A , för sy det funkar fortfarande om man trixar lite så ramen är på plats.

Inga kommentarer: