söndag 29 mars 2009



Igår kväll hade vi en myskväll och släckte lampor och tände levande ljus :-) fuskade dock en aning och lät tv´n stå på .... innan dess hann jag sy f'ärdigt dessa par byxor , det är ett mönster från ottobre - jeansbyxor - och tyget är smalspårigt manchester tyg som jag fått och det räckte precis :-) Jag har sytt byxorna till min gudson och jag hoppas att 74 cl är lagom . Det är resår i midjan och baktill på nederbenen. De var lätta att sy inga konstigheter alls och nästa gång provar jag att använda gamla avlagda jeans, så får vi se hur det blir. Skulle jag gjort om något så skulle det vara att använda en avvikande färg på tråden till alla stickningar . Sen vill jag passa på att gratulera mamma A till det planerade symaskinsköpet :-D snart snart så kan vi ha syjunta ;-)



2 kommentarer:

Dotter H sa...

Vad fina de blir!
Måste skaffa hund eller nåt så blir det kanske hundkläder?
Kram mamma Dotter H

Libe sa...

*Skrattar* hundmormor är helt okej! Ska bli kul att ses på onsdag Kramar :-)