söndag 15 mars 2009

Linne




Jag hittade ett mönster i ett nummer av "Allt om handarbete" / 2007 på ett linne till flickor. Säkert kan killar använda det med :-) med ett annat tygval kanske ... Storleken är för 2 år , men jag tycker att den ser större ut . Det enda som är snett på linnet är min namnlapp , fast jag ser här på bilderna att det är det enda som ser någorlunda rakt ut ;-) Det gick fort att sy och det gjorde slut på en liten bit tyg som jag sparat utifallatt , så jag tog fler såna tygsnuttar och klippte ut 3 linnen till , bäst att passa på när ångan är uppe.. Gjorde halsringningen först och den blev lite för lös , så till armarna har jag dragit åt muddtyget lite mer . Det är faktiskt första gången som jag använt mig utav muddtyg på det här sättet och det var roligt :-) Och lika roligt är det att det går att sy på overlocken , i alla fall just nu ;-) jag vet ju att det är farligt att säga sånt högt , för då slutar det att fungera *suck* men jag håller tummarna

Inga kommentarer: