torsdag 5 mars 2009




Jag har en massa böcker ( är en samlare även i det området *harkel* ) och de ger mig inspiration när de egna ideérna står stilla... Just den här boken är skriven utav ; Hanne Asplin Firman. I den här boken finns det en massa spännande ideér , och jag inte provat en enda - ännu... men jag älskar att bläddra i boken :-) Igår kväll så satte jag mig och gjorde några stycken ögonmasker , heter de så ? Provade en först och den blev lite stor + att det var svårt att stämma av hur långt resårbandet som ska gå runt huvudet skulle vara . Så nästa blev lite mindre och längre resårband... det blev för långt! Bara att repa upp och göra mindre , men jag tror fortfarande att det kunde vara lite kortare. Några gjorde jag maskinsömmar på och andra sydde jag för hand, och de blev bäst. Båda döttrarna som var hemma tyckte att de blev bra och ville ha varsinn :-) då blir man glad.

Inga kommentarer: